Ieder bedrijf of organisatie is verplicht om een goed functionerende BHV team in te richten. Dit is geregeld vanuit de ARBO-wet. Dit team moet dan wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Een bedrijfshulpverlener moet in staat zijn om eerste hulp te verlenen bij ongevallen, kleine branden blussen, helpen bij evacuatie en is het aanspreekpunt voor hulpverleningsdiensten.
Daarom is het belangrijk om te weten hoeveel BHV’ers er aanwezig zijn, moet er een goed alarmsysteem zijn en moeten de medewerkers op de hoogte zijn van de protocollen. Een goede BHV app, van bijvoorbeeld FindWhere, kan een effectieve bedrijfshulpverleningsorganisatie ondersteunen.
Wat zijn de werkzaamheden van een BHV’er?
Een BHV’er is in iedere organisatie een verplichting die is uitgewerkt in de Arbowet. In deze Arbowet zijn onder andere de zorgplicht voor de werkgever en zijn de rechten van de werknemer uitgewerkt. Ook op het gebied van veiligheid zijn in de wet veel regels te vinden. Zo moet er een adequate bedrijfshulpverlening zijn. Een adequate BHV team is in staat om vakkundig op te treden tijdens rampen en calamiteiten. Ze treedt een BHV’er op bij ongevallen, kan het kleine branden bestrijden en is het een aanspreekpunt voor hulpverleners. De taken van een BHV’er zijn dan ook heel divers en het is belangrijk dat de BHV’er snel bij protocollen kan. Daarnaast is het belangrijk dat de BHV’er foto’s kan maken en snel notities kan maken en delen in één handige app. De BHV app van FindWhere is dan ook onmisbaar voor iedere organisatie dir veiligheid hoog in het vaandel heeft staan.
De vele voordelen van een BHV app:
De BHV app van FindWhere is zeer praktisch in gebruik en kan het op vrijwel iedere telefoon geïnstalleerd worden. Met de app kan je snel alarmeringen doorsturen en heb je per minuut overzichtelijk waar en hoeveel BHV’ers je op locatie hebt rondlopen. Met de app kan je eenvoudig opschalen en kunnen foto’s en notities snel gedeeld worden. Zeer ideaal en praktisch dus. Opmerkelijke situaties kunnen direct gedeeld worden en ook notities kunnen makkelijk worden gedeeld. Als manager heb je real time inzicht in de gebeurtenissen en kan je je BHV’ers eenvoudig alarmeren. De app is zo ingesteld dat deze altijd een signaal afgeeft. Ook wanneer de telefoon op stil is gezet. Zo weet je altijd zeker dat iedereen die je nodig hebt ook het juiste bericht ontvangt.
BHV app van FindWhere heeft verschillende functionaliteiten
Ben je op zoek naar een handige BHV app die kan alarmeren maar ook de praktische uitvoering inzichtelijk maken? Kijk dan eens bij de BHV app van FindWhere. Dit is een praktische app die veiligheid centraal stelt en ook geschikt is voor grote bedrijven. Deze software is heel eenvoudig op iedere telefoon te installeren. De app omzeilt de stilte meldingen zodat er tijdens een calamiteit altijd adequaat opgeschaald kan worden. Met alle informatie in één app blijft de uitvoering overzichtelijk en heeft iedereen de informatie die nodig is. Perfect voor organisaties die op zoek zijn naar handige functionaliteiten om de BHV organisatie naar een hoger niveau te brengen.